בלט או פריצת דיסק, אז מה!

הסוד שהרופאים מפחדים לספר לכם

אחת הסיבות הנפוצות לכאבי גב הן בעיות בדיסקים של עמוד השדרה. בעיה נפוצה לא פחות היא המיתוסים סביבה, וביניהם דרכי הטיפול האפשריים במקרים אלו.

למען הסדר הטוב, מרבית מקרי כאבי הגב המותני או הצווארי, שהם על רקע בעיות דיסקליות, ניתנים לריפוי בטיפול שמרני כלומר ללא התערבות כירורגית (ניתוח).
בנוסף, בלט או פריצת דיסק לא נשארים איתכם לכל חייכם! אני מודע לכך שחלקכם וודאי מופתעים לקרוא את דברי, לכן אסביר את כוונתי:

בלט או פריצת דיסק מתארים נזק לרקמת הדיסק. במקרים מסוימים הנזק יוצר לחץ על חוט השדרה או שורשי העצבים והגבלה בתנועתיות עמוד השדרה כתוצאה (ע"ע בתמונה).
במצב הזה הסימפטומים האופייניים הינם כאבי גב, הגבלות בתנועות, הקרנות לגפיים, נמלול, ירידה בתחושה, חולשה, ירידה בעוצמת הרפלקסים, כאב בהתעטשות או שיעול חזק. במקרים חמורים יותר יתכן גם אי שליטה על סוגרים.
אנשים שונים יחוו באופן שונה בלט או פריצת דיסק ואין בהכרח שיחושו בכל אחד מהסימפטומים הרשומים או בכלל (מצב אסימפטומטי).

רבים נוטים לחשוב שעל מנת לאבחן אם אכן מדובר בבלט או בפריצת דיסק יש צורך לבצע צילום הדמיה, מסוג CT או MRI (בצילום רנטגן לא ניתן לראות בלט או פריצה).
אז זהו, שלא! ממש אין צורך לבצע הדמייה כזו או אחרת. אם אתם שואלים איך זה ייתכן, כנראה שפספסתם את המאמר שלי: "למה לא לרוץ לצילומי הדמייה", בו הסברתי שע"י הקשבה לסיפור שלכם, תשאול מעמיק ורציני, ומספר בדיקות קליניות אני יכול להעריך באופן כמעט וודאי מה הגורם לכאבים שלכם, בין אם מדובר בבלט או פריצת דיסק או גורם אחר.
בנוסף לכך, ברוב המוחלט של המקרים הצילום לא משפיע על אופי הטיפול, לא זה שהרופא יציע לכם ולא על הטיפול שלי, אז תשאלו את עצמכם מדוע יש בו צורך? התשובה פשוטה: אין צורך! אז מתי יש צורך לצילום הדמיה אתם וודאי שואלים, כאשר תיאור המקרה שלכם יחד עם התשאול והבדיקות אינם חופפים ומדליקים נורות אדומות (סימני אזהרה), אז יש צורך לבצע על מנת לשלול פתולוגיה אחרת שהיא לא בעיה בדיסקים.

האם בלט או פריצת דיסק מחלימים?

התשובה היא כן, בדיוק כפי שגופנו מרפא כל רקמה ופצע אחר בדרך הכי טובה שהוא יודע והטיפול שלי מקצר את התהליך ומעלים את הכאבים, באחריות כמובן!
(בהתאם לפציעה כן ייתכן שינוי במבנה הדיסק כמו גם בעוביו)

כיצד אטפל במקרה של בלט או פריצת דיסק?

כל מקרה לגופו. אתחיל בתשאול מעמיק, בדיקה רפואית יסודית, אבחנה רפואית וטיפול אוסטאופתי שמכוון לשורש הבעיה.

ישנם תרגילים רבים שניתן ומומלץ לבצע לשיפור המצב, אך מכוון שכל מקרה יכול להיות שונה אעדיף להמליץ לכם על תרגילים מותאמים באופן אישי לאחר המפגש הראשון. הדגש שלי הוא כל עוד הגוף מאפשר לכם תנועה, בצעו אותה.

 

אז מה אתם חושבים כעת על בלט או פריצת דיסק? האם הייתם מודעים לכך?
אם אהבתם, עשו לייק ושתפו את חבריכם, כדי שלא ימשיכו לחשוב שהם חיים עם הפריצת דיסק כבר 10 או 20 שנים ;-).

* הערה: לעולם על תשוו את מצבכם למכר שלכם שעבר אירוע דומה בעבר ומייעץ לכם כיצד להתנהל. אין שתי פריצות דיסק דומות!

כל מה שצריך לדעת על בלט דיסק ב 2 דקות: