אוטיזם, התאוריה האוסטאופתית, והאם קיים הסבר נוסף?

היום 1 מתוך 68 (ארה"ב) מאובחן על הספקטרום, בעבר 1 ל 15,000, מה השתנה?

אחד הנושאים החמים ביותר בדיון היום בין הורים, אנשי מדע ורופאים הוא על הסיבות להתפתחות אוטיזם בילדים.
בעבר, עד אמצע שנות ה-80, אחד לכל 10-15 אלף ילדים היה מאובחן על הספקטרום. היום, בארה"ב אחד מכל 68 ילדים נמצא על הספקטרום (ראו בטבלה המצורפת מטה, מהאתר הרשמי של ה-CDC).
אז מה השתנה בכל כך מעט זמן? ואיך זה שהדור של ההורים והסבים שלנו למעשה כמעט לא נתקלו בתופעה הזו בעבר?

באוסטאופתיה ישנה תאוריה אפשרית שיכולה להסביר את התפתחות האוטיזם וכמה מחלות אחרות כמו CP (שיתוק מוחי), פגיעות נפשיות, הפרעות קשב וריכוז ועוד.
בבקשה לקרוא עד הסוף!

התאוריה האוסטאופתית להסבר של אוטיזם:

חשוב לי שתדעו, בארה"ב האוסטאופתים הם רופאים לכל דבר ומשם הגיעה התאוריה הזו שאציג בפניכם שמבוססת על הפילוסופיה האוסטאופתית וההבנה שלנו לבריאות וחולי בגוף.
באוסטאופתיה אנו רואים קשר הדוק והדדי בין איך שהמבנה משפיע על התפקוד ולהיפך (מיד תבינו מדוע זה חשוב). בנוסף, ישנו חוק שנקרא: "חוק העורק העליון", כלומר שתפקוד מיטבי של איבר מותנה באספקה דמית והחזר ורידי ולימפתי תקינים ואנו יודעים שלגוף יש את הכוח הפנימי לרפא את עצמו.
בטיפול האוסטאופתי יש מגוון טכניקות וגישות ייחודיות לטיפול כמו הטיפול הויסראלי (לאיברי הבטן) והטיפול הקרניאלי (לעיתים מוכר לכם בשם קרניו-סקראל) שמכוון לטפל בתנועה עדינה הקיימת בגוף ובגולגולת בפרט.
תנועה בגולגולת? שמעתם נכון! אני יודע שאם תפתחו כל ספר פיזיולוגיה או תשאלו כל רופא הוא יאמר מיד: אין שום תנועה בגולגולת.
לעומת זאת, בכל ספר אוסטאופתיה לא רק מוזכרת אותה תנועה שקיימת, אלא גם איזו תנועה מתבצעת בכל עצם בהתאם לאנטומיה שלה.

הסבר:
הגולגולת מורכבת מ-22 עצמות, 8 עצמות המכילות את המוח ו-14 עצמות פנים. במעמד הלידה עצמות הגולגלת שלנו אינן סגורות בתפרים כפי שניתן לראות בגולגלת של אדם בוגר. אצל תינוק, קיימים המרפסים, ומרווחים בין העצמות על מנת לאפשר את תהליך הלידה (המעבר בתעלת הלידה). במהלך הלידה מבצעות חלק מעצמות הגולגולת חפיפה אחת על השניה (Overlapping) ולא מעט פעמים נראה תינוקות שיוצאים עם גולגלות לא סימטריות, רכסים, נרגיש בליטות לאורך אותן מפרקים שבין העצמות, דפורמציות בעצמות ועוד שלל מצבים.
אחת מהרקמות ההחשובות שלנו בגוף היא לא אחרת מאשר ה FASCIA (פאשיה). זו היא רקמת חיבור שעוטפת הכל, והיא גם הדבק שמחזיק אותו והתאים שלנו במקום ויש לה יכולת מעניינת להתנהג כנוזל או מוצק. כאשר הפאשיה וכל האיברים שהיא עוטפת נמצאים מקובעים בלחץ לאורך זמן ממושך, כמו למשל מעבר של עובר בתעלת הלידה או בזמן החיים העובריים, הפאשיה נעשת יותר קשה (מוצקה) וקיימת התנגדות ברקמה לחזרה למצבה התקין (יש שיקראו למצב כזה זכרון רקמתי). במצב זה הסיבים של פאשיה הופכים להיות שזורים זה בזה והתפקוד של אותה איבר פוחת (במוח לכל אזור יש תפקיד שונה). בכדי לטפל במצבים אלו ברקמות ובפאשיה בפרט התפתחו טכניקות ע"י אוסטאופתים לשחרור הרקמה והחזרת התנועה. כתוצאה מכך, הדיספונקציה השתפרה, הרקמה יכולה לחזור לתפקודה התקין, השתפרה זרימת הדם וישנו החזר ורידי חופשי ולא מוגבל.

לסיכום, ההסבר באוסטאופתיה להתפתחות אוטיזם או בעיות נוירולוגיות אחרות הוא הלחצים שהעובר חווה בחייו העובריים או בזמן לידה טראומתית אשר עלולים להגביר את הסיכון, בעקבות ליקוי בזרימה הדמית לאותו אזור מסיבות מכניות. טענה זו אף אוששה במחקרים שהראו שילדים אוטיסטים היו מעורבים יותר בלידות טראומתיות וסיבוכים בלידה מילדים ללא אוטיזם (מקור).
האם ניתן לדעת שהתאוריה שלנו נכונה? לפי המודל הזה אנו מטפלים כבר עשרות שנים בתינוקות ומסייעים להם בכל מיני מצבים (מלבד אוטיזם) ורואים את השיפור שחל אצלם ומדווח לנו ע"י ההורים.
קישור למאמר על טיפול אוסטאופתי לתינוקות

 

ברפואה טוענים שהבסיס הוא גנטי אך הם אינם יודעים בוודאות. אכן נראה שקיימים מספר של גנים שעלולים לגרום לבעיה התפתחותית שכזו, אך אז השאלות המתבקשות הן מה מפעיל את הגנים האלו למצב פעיל ("ON")? והאם זה יכול להסביר את העליה החדה ביותר בשיעורי האוטיזם בעולם?
בתאוריה האוסטאופתית יחד עם התאוריה של הרפואה לא ניתן להסביר את העליה הדרמתית בשיעור חד במקרי האוטיזם.
כיום (2017) השכיחות היא 1:68, נתוני ה-CDC (ע"ע תמונה מצורפת על העליה הדרסתית בשנים האחרונות), שינוי גנטי קורה על פני דורות, ולידות טראומתיות לא מתרחשות בתדירות כזו גבוהה.
אז מה עוד יכולה להיות הסיבה? מישהו עצר ושאל את עצמו מה השתנה בשנים האחרונות? איפה הילדים שלנו חשופים לגורם בעל פוטציאל נזק שכזה (נזק נוירולוגי)?
האם ידעתם שכמות החיסונים שניתנים היום לילדים עלתה ביותר מפי 3 בשלושה עשורים האחרונים (קישור למסמך של משרד הבריאות על החיסונים בעבר)? (תגללו למטה במסמך ותראו את הטבלאות החיסונים בעבר בעצמכם)

הנה קישור למאמרים רבים בנושא, לעיונכם (כדאי מאד לקרוא אפילו מאמר אחד או שניים)
http://medscienceresearch.com/autism
בלוג על אוטיזם, גניטקה ואבחונים, לחצו כאן לקישור.
אם שמעתם על הרופא "שזייף" מחקר לכאורה שהעלה חשד לקשר בין חיסון ה MMR (החיסון המשלוש, גיל שנה) לבין אוטיזם, תקחו כמה דקות לשמוע את תגובתו, לחצו כאן לשמוע את דר' אנרו וייקפילד משיב לטענות נגדו.

בנוסף, בסוף שנת 2017 התפרסם מאמר מהחשובים בזמננו: "Aluminium in brain tissue in autizm" מאת חוקר האלומיניום מהמובילים בעולם פרופסור כריסטופר אקסלי. ממליץ לצפות בסרטון בו הוא מסביר על תוצאות המחקר ("בתיאור" הסרטון יש קישור למאמר המלא)

עכשיו, שיש בידכם ידע, אני מפציר בכם לחקור ולהחליט בעצמכם, מה באמת יכול לגרום לתופעה להיות כל כך שכיחה בימינו.

אתם תשפטו!

מאפייני ילדים על ספקטרום האוטיזם (ASD):

לילדים על ספקטרום האוטיזם לרוב יש ביטוי (חלקי או מלא) של התופעות הבאות:
1. בעיות תקשורת (שפה, דיבור)
2. חוסר בוויסות חושי (רגישות למגע, רעש, אור וכאב)
3. בעיות בעיבוד השמע
4. בעיות במערכת העיכול
5. שינוי התנהגותי ועוד

הטיפול האוסטאופתי לילדים על הספקטרום:

בטיפול אוסטאופתי לילדים על הספקטרום ניתן לעזור ולסייע לילדים להתמודד עם שלל התופעות. הטיפול האוסטאופתי משפר את תפקודי המערכות לרבות מערכת העצבים (פאראסימפטטית וסימפטטית, שאחראיות על רגיעה וסטרס). לרוב השינוי הנצפה הוא ירידה בהתקפים, ושיפור בתפקוד יומומי, כמובן שכל מקרה לגופו.
הטיפול הוא במגע ויכול להתבצע גם תוך כדי משחק ומותאם לכל ילד באופן אישי.
כחלק מהטיפול האוסטאופתי בילדים עם אוטיזם יש דגש על טכניקות וטיפול לאברי הבטן לשיפור התפקוד וגם טיפול קרניאלי (קרניו-סקראל) בעצבים שיוצאים מבסיס הגולגולת שאחד מהם, הוגוס, אף מעצבב את מרבית אברי הבטן.
במקביל, יש לשים דגש על תזונה מותאמת כדוגמאת פרוטוקול GAPS, ולצרוך פחות מזון מעובד, מרוסס ומהונדס גנטית (GMO).
לאחרונה (סוף 2017) נתלקתי בפריט תזונתי מעניין שייתכן שיכול לעזור והוא: נבטי ברוקלי! נשמע מפתיע, אני יודע, אז הנה קישור לסרטון שמסביר זאת, לחצו כאן לסרטון.
כמו כן, גם להוריד מוצרי חלב וגלוטן לחלוטין יש השפעה חיובית על הסימפטומים, ויש מחקרים שאף הוכיחו זאת, לחצו כאן לסרטון.
מוסיף ומעדכן (11/18) שנחשפתי לתוסף תזונה נוסף שיכול להקל על ילדים על הספקטרום והוא: ויטמין D, לחצו כאן לסרטון. הוא נבדק במחקר כפילות סמויה ואכן הראה שיפורים משמעותיים בסימפטומים המרכזיים אצל אותם ילדים כולל שינויים התנהגותיים לטובה!

מאחל בריאות לכל הורה ותינוק שיוולד, כולנו רוצים ילדים בריאים!

 

שיעור האוטיזם באוכלוסיה מאתר של ה CDC

 

מקורות:
http://www.autismone.org
Andrew Taylor Still, md, “discoverer of Osteopathy"
https://www.cdc.gov
http://medscienceresearch.com/autism
משרד הבריאות