מהי דלקת? לא מה שחשבת!

הידעת? דלקת הינה תהליך ריפוי של הגוף!

למי מכם יצא להגיע לרופא ולשמע את המשפט הבא: "יש לך דלקת, אלה הכדורים לטיפול". האם עצרתם פעם ושאלתם את עצמכם, או את הרופא, מהי בעצם אותה "דלקת" שכל כך מפחידים אתכם מפניה, כאילו היא ה"איש הרע".

כעת אספר לכם את האמת על "דלקת" ומדוע לא צריך לפחד מדלקת!
אז דלקת רבותיי הינה תהליך ריפוי טבעי של הגוף! קראתם נכון. אז עכשיו אתם בטח שואלים מדוע נותן לי הרופא כדורים כנגדה (משכחי כאבים = נוגדי דלקת)?!

שאלה מצויינת, נגיע לתשובה בקרוב, לפני כן נלמד קצת אודות הדלקת. בתהליך הדלקתי בגופנו מתרחשיים מספר תהליכים פיזיולוגיים, אשר תוצאתם הסופית הינה תיקון הרקמה הפגועה. בכל פעם שנוצר נזק רקמתי, תווצר דלקת.
באנגלית ישנן שתי מילים המתייחסות לתיאור המושג "דלקת": האחת Inflamation, דלקות אלו מתארות נזק מכני לרקמה למשל כתוצאה מפציעה, שימוש יתר, שחיקה, חתכים ועוד. התיאור השני, Infection, מתייחס לדלקות זיהומיות.

הסימפטומים המתקיימים בכל דלקת כוללים: חום, אודם, נפיחות, כאב ואם מדובר על מפרק אז גם ירידה בתפקוד. כעת לאחר שהבנו שהדלקת אינה האויב שלנו נחזור לשאלה, מדוע ליטול נוגדי דלקת (משכחי כאבים)? תשובת הרופאים פשוטה מאד, לעיתים התגובה הדלקתית גבוהה מדי לדעתם, ובכדי להקל על הכאב ניתן לקחת את הכדורים. אציין רק שיש כמה סוגי כדורים נוגדי דלקת ולכל אחד מהם מנגון פעולה שונה. אך אל נא תחשבו שהכדורים הם אלו המטפלים ברקמה הפגועה שלכם!!! למעשה, הם אף עלולים להאט את הריפוי הטבעי של הרקמה, ועלולים לאפשר לכם לעבור טווח תנועה שאם הייתם חשים את הכאב הייתם נמנעים מלעבור אותו (על מנת למנוע נזק רב יותר). הכאב הוא אינו אויב, מטרתו להזהיר אותנו מגרימת נזק רב יותר.

דבר נוסף, בכל תהליך של תיקון רקמות יש פעילות חיידקית שמטרת לפנות את הרקמות הפגועות ובמקומן הגוף יבנה רקמות חדשות בריאות.
אך בשום מצב אל תחשבו שהחיידקים הם אלו שגרמו "למחלה", הם שם רק בשלב הריפוי.
כך שלקחת אנטיביוטיקה (=נוגד חיים) במקרה שיש דלקת זיהומית יוביל להדחקת המחלה (הרעלים) פנימה לתוך הגוף וכעבור תקופה תראו את אותו אדם חולה שוב, ייתכן באותו איבר אך גם באיבר אחר.
ברפואה טבעית, במקום ללכת נגד הריפוי עושים פעולות שמובילות לריפוי אמיתי ובריאות לטווח הרחוק.

לסיכום, יש שאלות אמיתיות שצריכות להישאל כאשר יש לכם "דלקת":
מדוע היא נוצרה? איזו רקמה ניזוקה? מדוע בצד אחד כן ובצד השני לא (במידה ומדובר על דלקת במפרק מסויים)? מדוע עלי ליטול כדורים? האם אין אפשרות אחרת? מדוע לעיתים ישנן דלקות חוזרות?
אילו מחוקי החיים הפר אותו אדם שהוביל את הגוף שלו ליצור 'משבר ריפוי' שזו בעצם ה"מחלה" (הבנה על פי הרפואה הטבעית, מחלה = החלמה, כלומר ריפוי)
בכל המקרים יש לטפל בסיבה, הטיפול בכדורים או באנטיביוטיקה, הוא סימפטומטי בלבד ואינו אפקיטבי לטווח הרחוק (רק במקרי סכנת חיים מידיית הייתי שוקל שימוש כזה).

אני מסכים שישנם מקרים בהם אנשים סובלים מכאב רב. במקרים אלו לא אביע התנגדות כלפי הקלה מסויימת בכאב ע"י הכדורים שקבלתם מהרופא. אולם במרבית המקרים האחרים, פשוט חשבו שנית. תשאלו את השאלות ותשקלו האם הרווח של נטילת הכדורים עולה על הנזקים שהם עושים לטווח הקצר והארוך. כאוסטאופת ויועץ לרפואה טבעית, אני יודע שיש לגוף יכולת ריפוי עצמית והוא היחידי שבאמת מרפא אותנו, רק צריך לעודד אותו, משמע לעזור לו לסיים את התהליך הדלקתי במהירות וביעילות.

ברפואה טבעית ואוסטאופתית אני תר אחרי שורש הבעיה ולא רק אחרי הסימפטום, זאת בכדי לעזור לגוף לבצע את העבודה אשר הוא המומחה האמיתי בה, ריפוי טבעי.

*הערה: לא כל כאב הינו ממקור דלקתי.