טיפול אוסטאופתי בפריצת דיסק

תוספת לעדות המצומלת (08.2017)

היי,
שמי אריאל, בן 40. אני אדם שמקפיד לשמור על אורח חיים בריא מבחינת תזונה וספורט. מתאמן כשבע שנים בקראטה, ומבצע גם ריצות שטח וכביש לאורך הרבה שנים סבלתי מכאבי גב, ולפני 4 שנים חוויתי פריצת דיסק קשה, עם הקרנה חזקה מאוד לרגל ימין.
לא יכולתי לשבת ובקושי לעמוד. הכאבים היו בלתי נסבלים בעצתו של נוירוכירורג אליו הלכתי, עברתי ניתוח גב לא פשוט.
אומנם הכאבים מההקרנה לרגל פחתו בצורה ניכרת וכמעט מיידית, אבל השיקום של אזור הניתוח לקח חודשים רבים. לאחר שנה חזרתי להתאמן באופן סדיר בקראטה, והתחלתי ריצות בינוניות (עד טווח של חצי מרתון)  ונהניתי מאוד. היה לי"שקט" מכאבי הגב למשך 4 שנים בערך.

לצערי, לפני 5 חודשים הרמתי משא מאוד כבד, שכחתי שיש לי היסטוריה בעייתית עם הגב לאחר מס' ימים הופיעו כאבים חזקים, שוב פעם עם הקרנה לאותה רגל שממנה סבלתי לפני 4 שנים, וישר הבנתי שמדובר בפריצת דיסק שנייה, באותו המקום בדיוק. שוב הופניתי לבדיקת MRI, בינתיים חיפשתי טיפול אלטרנטיבי, מכיוון שהתרופות שנתנו לי לא עזרו לכאבים בכלל הרגשתי שאני סתם מרעיל את הגוף עם תרופות מזיקות שלא עוזרות לי בכלום.

יצרתי קשר עם משרד של כירופרקט מאוד ידוע בצפון, ותוך כדי השיחה בטלפון דיברו איתי על סדרה בת 20 טיפולים, וכל זאת בלי שראו אותי אפילו לדקה.
הרגשתי שזה יותר מדי "מסחרי" וסוג של פס יצור בו אנשים באים והולכים רק כדי "להעביר את כרטיס האשראי", לקבל טיפול של 15 דקות וללכת הביתה. הרגשתי שלא אקבל שם יותר מדי יחס אישי, לכן המשכת לחפש משהו אחר.

ואז…הגעתי לאתר אינטרנט של ינון, ולאחר שיטוט קצר באתר הבנתי שמדובר באדם בעל ידע רב מאוד. האינטואיציה שלי אמרה שהוא בן אדם הגון וכנה, ושבאמת אכפת לו מהמטופלים שלו. קבעתי פגישה, ואכן המפגש הראשוני לווה בהרבה מאוד שאלות של ינון, והבנתי עד כמה הוא מעמיק, רציני, ורוצה להבין את התמונה המלאה.
לאחר 2 מפגשים איתו, הגיעו תוצאות הדימות,  והראו פריצת דיסק קשה והנוירוכירורג אמר שאין מנוס מניתוח חוזר, ושאין שום דרך שהגוף יחלים ללא ניתוח.
אני זוכר שהתקשרתי לינון עם דמעות בעיניים, ושאלתי לעצתו. הוא הרגיע אותי ואמר שהוא לא יוכל לקבל את ההחלטה במקומי, אבל הוא ממליץ להיעזר בסבלנות, ולתת צ'אנס לטיפולי האוסטיאופתיה.

בסופו של דבר החלטתי לוותר על איזמל המנתחים. חוויתי את זה בעבר, וממש לא התחשק לי לעבור את זה שוב.
היום, לאחר כמה חודשים אני מרגיש שזכיתי מחדש באיכות חיים!

הגעתי לינון עם כאבים חזקים מהם סבלתי לאורך רוב היום, קושי בישיבה במשרד, קושי בנהיגה, שינה עם כאבים. לאט לאט המצב השתפר מפגישה לפגישה, ואני פשוט לא האמנתי שלאחר מס' לא רב של טיפולים השיפור יהיה כל כך משמעותי.
אפילו לפני חודש חזרתי מטיול משפחתי לרגל בת המצווה של הבת שלי. נהגתי במהלך הטיול לאורך 1500 ק"מ, וחודשיים לפני הטיול עוד היו לי מחשבות לבטל אותו, בגלל שלא ידעתי איך אסתדר עם הכאבים.
אומנם לא חזרתי לריצות ולאימוני קראטה, אבל התחלתי לבצע הליכות של 10 ק"מ פעם-פעמיים בשבוע, ואני פשוט לא מאמין שרק לפני כמה חודשים הליכה של כמה דקות גרמה לי לכאבים חזקים.

.המסר שלי הוא כזה – אל תמהרו לרוץ לניתוח. גם אם הרופא המומחה אותו ביקרתם ממליץ על כך

קראתי פעם מטאפורה בנושא – שזה כמו שמישהו עם פטיש ביד יראה כל דבר מולו כמסמר!
ככה גם הרבה רופאים מנתחים רואים לנגד עיניהם את הניתוח בתור פיתרון הגיוני ויעיל. אבל הם לא מאמינים כל כך בטיפולים אלטרנטיביים/שמרניים, לפעמים זה נכון, אבל לא תמיד.

לגבי ינון, חשוב לי לציין שהוא אחד האנשים הכי מקסימים שפגשתי בחיי. אדם שאכפת לו ממש והוא מרגיש שהוא עוסק בסוג של שליחות ע"י העזרה לאנשים.
למרות שאני מחשיב את עצמי לבעל ידע נרחב בתזונה ואורח חיים בריא, למדתי ממנו הרבה מאוד דברים, קיבלתי הנחיות, טיפים ועידוד לכל אורך תקופת הטיפולים, ואני פשוט ממליץ בחום לכל מי שחווה בעיות בריאותיות, כאלו או אחרות. אין לי ספק שאבקר אצלו גם בעתיד, לצורך "תחזוקה מונעת" של הגוף.

אני מוקיר תודה על שנפגשתי איתו וממליץ בחום לכל אחד.

אריאל